Brødet som gir evig liv

DSC_0730

Men hvorfor kaller dere meg: Herre, Herre !- og gjør ikke det jeg sier?

 

Jeg er livets brød.

Dette er brødet som kommer ned fra himmelen, for at en skal ete av det og ikke dø.

Jeg er det levende brød som er kommet ned fra himmelen. Om noen eter av dette brød, skal han leve i evighet. Og det brød som jeg vil gi, er mitt kjød, som jeg vil gi for verdens liv.

Gud ga sin eneste sønn for å redde menneskeheten. I lignelsesbildet bruker Jesus symbolikken om brødet.

Uten maten dør vi etter en stund, uten Jesus dør vi en evig død og får være lenket til de synder som vi var bundet av i evigheters evighet…

Brødet sørger for at vi kan fungere fysisk fra dag til dag, det himmelske brødet skaper en revolusjon i vårt åndsliv.

Han sier : Jeg er livets brød. Når vi er gjort i stand til å ete det brødet, vil vårt åndsliv gå fra døden til livet.

 

Min utfordring til dem som har spist liverts brød er følgende:

Gi brødet videre til andre.

Del ut brød.

Legg hendene på syke.

Driv ut onde tanker.

Våg og stå som Daniel!

 

Legg igjen en kommentar

